Mengapa Tetap Sihat Walaupun Diselubungi Oleh Cas Negatif (Tenaga) Jahat Yang Banyak?

Persoalan yang sangat menarik.

Walaupun seseorang itu diselubungi oleh cas negatif (tenaga) jahat yang banyak, ada kalanya tidak memberikan kesan apa-apa kepadanya samada dari segi kesihatan atau emosi.

Perkara ini berlaku kerana salah satu sebab berikut:

1) Orang itu adalah orang KAFIR, yang Allah tidak mengurniakan hidayah kepadanya untuk hidup di atas jalan yang lurus (memeluk Islam). Majoriti orang-orang kafir adalah kebal terhadap cas-cas negatif (tenaga) jahat. Ini adalah fitrah kejadian yang telah ditentukan oleh Allah SWT, di mana dunia ini diciptakan dengan berbagai kelebihan untuk orang-orang kafir.

2) Orang itu adalah orang ISLAM yang mengalami ISTIDRAJ iaitu tetap beroleh kesihatan, kesenangan dan kekayaan walaupun tidak mahu tunduk kepada suruhan Allah SWT. Tujuan Allah SWT menjadikan istidraj adalah untuk menambahkan lagi kekufuran seseorang itu, setaraf dengan orang-orang kafir.

3) Orang itu adalah orang BERIMAN yang sentiasa menjaga amal ibadat, iman dan ketaqwaannya terhadap Allah SWT, yakni adalah orang yang Soleh (walaupun tidak ditunjukkan kepada umum). Cas negatif yang berlebihan akan terlerai dengan sendirinya apabila dia melakukan solat, membaca Al-Quran, bersedekah, bersangka baik, penuh kemuliaan kasih sayang, menjaga hubungan sesama manusia lain, haiwan dan alam; serta sebagainya lagi yang disukai Allah SWT.

Artikel tulisan:
Indera Saifullah Tahir
PUSAT RAWATAN AL-QAYYUM™

Tinggalkan komen

Nama .
.
Mesej .

Semua komen perlu diluluskan sebelum dapat disiarkan